Πώς να καταλάβετε ότι ένα email είναι απάτη!

Δεν είναι πάντα εύκολο. Αλλά αν ακολουθήσετε τις οδηγίες μας θα είστε 99% σίγουρος!


Λαμβάνετε δεκάδες μηνύματα ηλεκτρ. Ταχυδρομείου κάθε μέρα και πολλές φορές είναι δύσκολο να ξεχωρίσετε τα ψεύτικα από τα αληθινά. Βρείτε εδώ μερικά σίγουρα κριτήρια που δείχνουν ότι το email είναι απάτη.

1. Κακογραμμένο κείμενο

Όταν μια σοβαρή εταιρία στέλνει ένα μήνυμα ηλεκτρ. ταχυδρομείου το "ξεσκονίζει" από όλες τις πλευρές. Να είναι καλογραμμένο, να είναι κατανοητό, χωρίς ορθογραφικά λάθη, χωρίς μισόλογα κ.λπ. κ.λπ. Οποιοδήποτε email δεν πληροί τις παραπάνω προδιαγραφές κατά 99% είναι απάτη.

Ειδικά αν φαίνεται από μακριά ότι είναι αποτέλεσμα του Google Translate (αυτόματος μεταφραστής της Google) μην ασχοληθείτε καθόλου. Διαγράψτε το αμέσως!!

2. Απαιτεί άμεση ενέργεια

Αν σας καλεί να κάνετε κάτι εδώ και τώρα, επειδή π.χ. κινδυνεύει ο λογαριασμός σας ή για να προλάβετε την ευκαιρία, και προβληματίζεστε αν το μήνυμα είναι αληθινό ή όχι, καλέστε το Τμήμα Εξυπηρέτησης πελατών της εταιρίας. Σε ποσοστό πάνω από 90% δεν θα έχουν ιδέα για ποιο πράγμα τους μιλάτε!

3. Ζητάει να δώσετε προσωπικές πληροφορίες ή στοιχεία του λογαριασμού σας

Μια νόμιμη και σοβαρή εταιρία ΔΕΝ πρόκειται ποτέ να σας ζητήσει να στείλετε (καλύτερα να δώσετε) ευαίσθητες πληροφορίες μέσω email. Αν χρειάζεται θα σας ζητήσει να επισκεφτείτε τον ιστότοπο της εταιρίας και να συνδεθείτε στο λογαριασμό σας. Μέχρι εκεί.

Αν κάποιος, λοιπόν, σας ζητάει τέτοιου είδους πληροφορίες μέσω email τότε είναι 100% απατεώνας!! Διαγράψτε το αμέσως!!

4. Ασαφείς προσφωνήσεις

Κάθε νομιμη και αξιόπιστη εταιρία όταν απευθύνεται στους πελάτες της προσπαθεί να προσωποποιήσει όσο το δυνατόν περισσότερο το μήνυμα (για να είναι πιο φιλικό, πιο προσωπικό, να δείξει ότι έχετε μια άλλη σχέση κ.λπ. κ.λπ.)

Ένας απατεώνας στέλνοντας χιλιάδες μηνύματα "με τη μια" δεν έχει αυτή την πολυτέλεια. Γνωρίζει τη διευθυνση ηλεκτρ. ταχυδρομείου σας και το πολύ-πολύ και το όνομα χρήστη.

Έτσι, λοιπόν, στην προσπάθειά του να σας εξαπατήσει, μιμούμενος τις κανονικές εταιρείες, ξεκινάει με "Αγαπητέ κύριε" ή "Αγαπητή κυρία" ή "Αγαπητέ κύριε/Αγαπητή κυρία" ή με το όνομα χρηστη που υπάρχει πάνω στην διευθυνση του ηλεκτρ. ταχυδρομείου ("Αγαπητέ κύριε (-α) markos911@gmail.com"). Μακριά!

5. Ελέγξτε όλες τις συνδέσεις

Ο ασφαλέστερος τρόπος για να καταλάβετε αν πρόκειται για απάτη είναι να ελέγξετε όλες τις συνδέσεις που περιέχει το μήνυμα. θα καταλάβετε αμέσως τις συνδέσεις γιατί είναι γραμμένες με μπλε γράμματα.

Ακουμπείστε το ποντίκι σας (ΠΡΟΣΟΧΗ! Ακουμπείστε όχι πατήστε) πάνω στη λέξη ή τις λέξεις με τα μπλέ γράμματα. Στην κάτω δεξιά γωνία του προγράμματος θα εμφανισθεί η διεύθυνση που θα σταλεί η απάντησή σας ή που θα μεταφερθείτε αν πατήσετε τον σύνδεσμο. Εαν δεν έχει καμία σχέση με την διεύθυνση της εταιρείας που δείχνει ότι σας έστειλε το email, είναι απάτη.

Επίσης, ακουμπήστε το ποντίκι σας πάνω στο όνομα του αποστολέα. Αν η κατάληξη μετά το @ δεν έχει καμία σχέση με την εταιρία είναι απάτη (π.χ. παίρνετε ένα email από την AlphaBank και η διευθυση του αποστολέα είναι argsent@clicks.att.com).

Μην πατήσετε κανένα σύνδεσμο!

Σε καμία περίπτωση ΜΗΝ πατήσετε οποιοδήποτε σύνδεσμο μέσα στο μήνυμα αν δεν είστε σίγουροι ότι γνωρίζετε τον αποστολέα!

Αν έχετε αμφιβολίες για την ποιότητα και το περιεχόμενο του μηνύματος ΜΗΝ πατήσετε κανένα σύνδεσμο, ακόμη και αν γνωρίζετε τον αποστολέα! (αν το έστειλε π.χ. ένας φίλος σας)

Στην καλύτερη περίπτωση θα σας στείλει σε έναν ψευτικό ιστότοπο και στην χειρότερη, θα κατεβάσει στον υπολογιστή σας κάποιο πρόγραμμα εξαπάτησης (spyware).